Nauczycielka z SP3 Ząbki na Global Forum Microsoft Education Exchange E2 Marzec 2017, Kanada

Intensywny tydzień szkoleń za oceanem przeżyła Katarzyna Iwanicha nauczycielka ze Szkoły Podstawowej Nr 3 im. Małego Powstańca w Ząbkach, która wygrała konkurs zorganizowany przez Microsoft Polska na najciekawszy scenariusz lekcji z wykorzystaniem technologii.  Wśród laureatów znalazło się również dwóch nauczycieli: Łukasz Gierek z Zespołu Szkół Technicznych w Radomiu oraz Sławomir Baturo z Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Tucholi. Z uczestnikami pojechała Pani Cecylia Szymańska – Dyrektor ds. Edukacji, realizująca politykę Microsoft w obszarze edukacji, zarówno na rynku szkolnictwa niższego, jak i wyższego w Polsce.

Nagrodą był wyjazd na Global Forum Microsoft Education Exchange E2 do Toronto. Jest to największe wydarzanie organizowane co roku przez firmę Microsoft. Spotkanie ponad 300 MIE Ekspertów z ponad 80 państw w jednym miejscu. To niesamowita okazja do wymiany doświadczeń i poglądów na temat losów i rozwoju edukacji. Uroczystość inaugurującą evnt rozpoczęto od przedstawiania show przygotowanego przez dzieci ze szkoły w Toronto. Następnie przez kilka dni odbywały się spotkania i zajęcia w grupach. Różnorodność wykładów i prezentacji najbardziej znanych osobistości Microsoftu oraz Ekspertów zaraziły wszystkich do podejmowania kolejnych działań zmierzających ku wdrożeniu zmian w szkołach na całym świecie. Każdy z nas dzielił się swoimi doświadczeniami w grupach, gdzie wspólnie zastanawialiśmy się nad tym „co dalej”.

Otwartość ludzi oraz ich energia przełamały bariery i obawy, które każdy z nas miał przed wyjazdem. Wszyscy Eksperci prezentowali swój projekt i szkołę, dzięki czemu mogliśmy zobaczyć niesamowite lekcje i pochwalić się naszą pracą w kraju, a także nawiązać współpracę z innymi szkołami. Bardzo dużo uwagi poświęcono promowaniu empatii wśród dzieci i umiejętności STEM.

Tydzień w gronie tak wspaniałych, kreatywnych i oddanych edukacji ludzi pokazuje, że pomimo różnic językowych, kulturowych i odległości geograficznych mamy wspólny cel– stworzenie lepszego startu w przyszłość naszym dzieciom. Do głębszej autorefleksji skłonić mogą słowa, że tak naprawdę to „Twoi uczniowie uczą się bez Ciebie, a błędy popełnianie przez uczniów są wspaniałym sposobem nauki” z którymi zostawiamy wszystkich czytelników…

Red.